OKR in der Praxis – Agiles Framework für Teams und Strategieumsetzung

Motivation und Fokus statt Stress und Überforderung

This Training is held in German.
Schnell mal auf agil umstellen, dann wird alles besser? So einfach geht es leider nicht. Viele Organisationen und damit in erster Linie deren Mitarbeiter:innen stehen vor der Herausforderung, wie sie sich denn nun selbstorganisiert sinnvolle und motivierende Ziele setzen können. Ziele, welche die Zusammenarbeit fördern und immer die Kundenorientierung im Blick behalten. Erleben Sie in diesem Training mit Workshopcharakter, wie Sie und Ihr Team sich dank OKR (Objectives and Key Results) besser selbst führen und optimieren.

Inhalte

Unterschiedliche Szenarien erfordern unterschiedliches Vorgehen

  • Von der klassischen zur agilen Methode - ein Team wird hybrid!
  • Unsere Organisation soll agil werden – was für eine Transformation.
  • Teams und Abteilungen sind zunehmend überlastet – enttäuschte Erwartungshaltungen?!
  • Das Unternehmen von morgen wird ganz anders sein als das von heute – ein weiter Weg von A nach B.
  • Continious Improvement – und OKR als Plattform.

Ziel: weniger Stress und Überforderung

  • Klare Prioritäten und Ziele setzen.
  • Fokussierung! Und die richtigen Dinge nicht tun.

Ziel: Transparenz und gute Abstimmung

  • Achtung: Silo!
  • Gemeinsames arbeiten an Unternehmenszielen.

Ziel: Bessere Entscheidungsfindung

  • Innovation fördern – Risiken schwächen.
  • Eine offene Fehler– und Lernkultur etablieren.

Ziel: Fokussierung auf Ergebniserreichung

  • (Unnötige) Diskussionen reduzieren dank OKR.
  • OKR als Methode und Zusammenarbeitsmodell begreifen.

Lernumgebung

In Ihrer online Lernumgebung finden Sie nach Ihrer Anmeldung nützliche Informationen, Downloads und extra Services zu dieser Qualifizierungsmaßnahme.

Ihr Nutzen

Im Mittelpunkt dieses Trainings mit Workshopcharakter steht der Nutzen der OKR-Methode – und wie sie gewinnbringend für Mensch und Organisation eingesetzt werden kann.

  • Sie können OKR direkt umsetzen – und erzielen direkt großartige Effekte im Team und im gesamten Unternehmen.
  • Sie fokussieren auf das Wesentliche – und die Kundenorientierung behalten Sie stets im Auge.
  • Sie können (unnötige) Diskussionen reduzieren und den Outcome erhöhen.
  • Ihre intrinsische Motivation wird gesteigert – dank eigenem Mitwirken.

Nach dem Besuch dieses Seminars erhalten Sie eine Bestätigung über 13,00 PDUs.

Methoden

In-person events

Impulssequenzen, Workshop, Übungen, interaktives Lernen.

Live online events

Impulssequenzen, Workshop, Übungen, interaktives Lernen.

The following third-party tool can be used in the event:

Empfohlen für

Projektleiter:innen, Product Owner, Business Analyst:innen, Stakeholder:innen, Führungskräfte oder alle Rollen und Mitarbeiter:innen im Umfeld von Projekt- und Produktentwicklungsteams.

Open Badges - Show what you can do digitally too.

Open Badges are recognised, digital certificates of participation. These verifiable credentials are the current standard for integration in career networks such as LinkedIn.

With them, you digitally demonstrate the competences you possess. After successful completion, you will receive an Open Badge from us.

Read more

Seminarbewertung zu „OKR in der Praxis – Agiles Framework für Teams und Strategieumsetzung“

4.3 von 5
bei 36 Bewertungen
Seminar content:
4.1
Content comprehensibility:
4.1
Practical relevance:
4.2
Trainer expertise:
4.3
Participant orientation:
4.7
Method variety:
4.4
View into the product

Here you can get impressions of the seminar as well as information about the seminar topic.

Overview of PDU points
PDUs In-person (13.00)
PDU Ways of Working:
1.00
PDU Power Skills:
10.00
PDU Business Acumen:
2.00

Total PDUs:
13.00
PDUs Online (13.00)
PDU Ways of Working:
1.00
PDU Power Skills:
10.00
PDU Business Acumen:
2.00

Total PDUs:
13.00
Already PMI®-certified? Then collect PDUs!

If you are already PMI®-certified, you must continuously collect so-called PDUs (Professional Development Units) in order to maintain your certification. As a Project Management Professional PMP®, for example, you need 60 PDUs within three years, 35 of which must be in the „Education“ category. All further training measures must be selected in such a way that, in total, each of the 3 competence fields of the „Talent Triangle®

  • Ways of Working
  • Power Skills
  • Business Acumen

PMI Talent Triangle®

Each of them is covered with a minimum of 8 PDUs. The remaining training PDUs can be freely selected between the competencies. Haufe Akademie is an Authorized Training Partner of PMI® and authorized to grant PDUs for participation in qualification measures. To this end, we have created an overview of the number of PDUs per offer for you:

PMI, PMP, the PMI Registered Education Provider logo, the Talent Triangle, and the Talent Triangle logo are registered trademarks of Project Management Institute, Inc.

Overview of PDU points
PDUs praesenz (13.00)
PDU Ways of Working:
1.00
PDU Power Skills:
10.00
PDU Business Acumen:
2.00

Total PDUs:
13.00
PDUs online (13.00)
PDU Ways of Working:
1.00
PDU Power Skills:
10.00
PDU Business Acumen:
2.00

Total PDUs:
13.00
Already PMI®-certified? Then collect PDUs!

If you are already PMI®-certified, you must continuously collect so-called PDUs (Professional Development Units) in order to maintain your certification. As a Project Management Professional PMP®, for example, you need 60 PDUs within three years, 35 of which must be in the „Education“ category. All further training measures must be selected in such a way that, in total, each of the 3 competence fields of the „Talent Triangle®

  • Ways of Working
  • Power Skills
  • Business Acumen

PMI Talent Triangle®

Each of them is covered with a minimum of 8 PDUs. The remaining training PDUs can be freely selected between the competencies. Haufe Akademie is an Authorized Training Partner of PMI® and authorized to grant PDUs for participation in qualification measures. To this end, we have created an overview of the number of PDUs per offer for you:

PMI, PMP, the PMI Registered Education Provider logo, the Talent Triangle, and the Talent Triangle logo are registered trademarks of Project Management Institute, Inc.

On-site training together
Booking number
34002
€ 1.490,- plus VAT
2 Tage
in 3 locations
3 Events
PDUs: 13.0
German
In-person trainings
Joint online training
Booking number
32537
€ 1.490,- plus VAT
2 Tage
Online
2 Events
PDUs: 13.0
German
Live online events
Train several employees internally
Pricing upon request
  • Customized training courses according to your needs
  • Directly at your premises or online
  • Cost advantage from 5 participants
  • We contact you within 24 hours (Mo-Fr)
2 Tage
In-person or Online

This seminar is available as part of course:

Weiterbildung zum zertifizierten "Agile Coach"

Nachhaltig Zukunft gestalten

In Partnerschaft mit der Inner Development Goals Initiative

Start dates and details

  Select time period
0 events
03.07.2025
Live-Online
Booking number: 32537
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Course
zoom
zoom
Technical notes
We use various software to conduct our online events.
Days & Times
2 Tage

Donnerstag, 03.07.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Freitag, 04.07.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

05.08.2025
Stuttgart
Booking number: 34002
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
Holiday Inn
Holiday Inn
Mittlerer Pfad 25-27, 70499 Stuttgart
Room rate: € 128,31 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Train tickets to this event starting at € 51,90.
Days & Times
2 Tage

Dienstag, 05.08.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Mittwoch, 06.08.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden vom Teilnehmer direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung finden Sie in Ihrer Lernumgebung ein Reservierungsformular.
27.10.2025
Berlin
Booking number: 34002
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
centrovital Hotel
centrovital Hotel
Brauereihof 6, 13585 Berlin
Room rate: € 126,16 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Train tickets to this event starting at € 51,90.
Days & Times
2 Tage

Montag, 27.10.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Dienstag, 28.10.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden vom Teilnehmer direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung finden Sie in Ihrer Lernumgebung ein Reservierungsformular.
11.12.2025
Live-Online
Booking number: 32537
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Course
zoom
zoom
Technical notes
We use various software to conduct our online events.
Days & Times
2 Tage

Donnerstag, 11.12.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Freitag, 12.12.2025

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

05.03.2026
München/Feldkirchen
Booking number: 34002
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
Hotel Bauer Feldkirchen
Hotel Bauer Feldkirchen
Münchner Str. 6, 85622 München/Feldkirchen
Room rate: € 120,27 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Train tickets to this event starting at € 51,90.
Days & Times
2 Tage

Donnerstag, 05.03.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Freitag, 06.03.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden vom Teilnehmer direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung finden Sie in Ihrer Lernumgebung ein Reservierungsformular.
Sufficient places are still free.
Don´t wait too long to book.
Fully booked.
The next booking ensures this course will take place
Booking number: 34002
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Details
2 Tage
Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden vom Teilnehmer direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung finden Sie in Ihrer Lernumgebung ein Reservierungsformular.
Booking number: 32537
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Details
2 Tage
Book later
You are welcome to make a non-binding advance reservation.
No suitable date?
You are welcome to be notified by e-mail as soon as new dates are released.
Also bookable as in-house training
demand-oriented adaptations possible
on-site or live online for multiple employees
save time and travelling expenses
Please note: We use third-party tools for selected events. Personal data of the participant will be passed on to them for the implementation of the training offer. You can find more information in our privacy policy.

About us – The Haufe Akademie

Your optimiser, innovator and companion since 1978 –
Your professional partner for professional development and seminars, training courses and topical conferences.

Whether on site, live online or in-house - our customised solutions, our claim to the highest level of consulting expertise and training tailored to your needs simplify the acquisition of skills for the working world of the future and sustainably facilitate professional development.

A wide range of seminars, individual coaching and our flexible formats support HR managers and decision-makers in shaping the future and developing employees, in-house teams and companies.

Experience the benefits of online training from the comfort of your own home. Our online formats meet the highest quality standards and are in no way inferior to face-to-face events in terms of practical relevance. Learn together live online in interactive groups or digitally at a time of your choice.

2,500+ further training
600,000+ apprentices per year
Over 95% positive reviews
2,500 trainers and coaches
17,500+ training courses held per year
Call us or send an email

Do you have any questions?

We are there for you Monday to Friday 8:00 a.m. - 5:00 p.m.

Stephanie Göpfert

Head of Customer Service

*Mandatory fields
FAQs

Questions & Answers

In our Questions & Answers (FAQ) section, you will find all the answers and the most frequently asked questions about your selected topic.