Agiles Projektmanagement - Advanced

Erreiche das nächste Level agiler Projektarbeit

Training
This Training is held in German.
Projekte verlaufen selten genau nach Plan. Deshalb setzen immer mehr Unternehmen auf Agilität und Flexibilität – nicht nur in der IT! Ein agiler Ansatz kann besser mit Planänderungen umgehen, garantiert allerdings noch keinen Erfolg. In diesem Seminar bekommst du praxisnahe Tipps und bewährte Strategien von erfahrenen Expert:innen. Wenn du also erste Erfahrungen gesammelt hast, lernst du jetzt, wie du dein nächstes agiles Projekt noch pragmatischer steuerst und typische Stolperfallen vermeidest.

Inhalte

Agiles Mindset in der Praxis

  • Was bedeutet agiles Denken wirklich?
  • Typische Stolperfallen in agilen Projekten.
  • Agile Werte und Prinzipien im Arbeitsalltag.
  • Praktische Tools: War Room, Task Board und technische Voraussetzungen.
  • Effizienz steigern mit Time Boxing und der 80:20-Regel.

Agile Rollen

  • Product Owner & Scrum Master: Klare Aufgaben und Zuständigkeiten.
  • Selbstorganisation im Team: Was funktioniert wirklich?
  • Stakeholder:innen einbinden: Die oft übersehene Rolle.
  • Rechtematrix: Wer darf was, wann und wie kommunizieren?

Agile Artefakte

  • Kundenwünsche richtig erfassen.
  • Ein agiles Projekt an einem Tag aufsetzen – geht das?
  • Projektziele SMART visualisieren.
  • Product Backlog: Logik, Priorisierung und Struktur.
  • Hochwertige User Stories entwickeln.
  • Aufwand realistisch planen – pragmatische Ressourcenplanung.
  • Iteratives Release Planning & Release Burndowns.
  • Definitions of Done & Ready sinnvoll nutzen.

Agile Events

  • Braucht es ein Kick-off?
  • Sprint Planning I: Wie werden Items ausgewählt?
  • Sprint Planning II: Wie entstehen Tasks und Schätzungen?
  • Daily Scrum: Effektiv in 15 Minuten moderieren.
  • Backlog Refinement: Kontinuierliche Verbesserung des Backlogs.
  • Ergebnisse sichtbar machen und dokumentieren.
  • Umgang mit Fehlern und Nicht-Lieferungen.
  • Sprint Review: Motivation statt Kritik.
  • Retrospektive: Welche Prozesse sollte man hinterfragen?

Tipps für erfolgreiche agile Projekte

  • Umgang mit Budget-, Zeit- und Ergebnisabweichungen.
  • Strategien für gravierende Änderungen.

Lernumgebung

In deiner Online-Lernumgebung findest du nach deiner Anmeldung nützliche Informationen, Downloads und Extra-Services zu dieser Qualifizierungsmaßnahme.

Dein Nutzen

  • Du verstehst, wie agile Methoden effektiv und effizient eingesetzt werden.
  • In praxisnahen Simulationen durchläufst du die Phasen agiler Projekte und entwickelst Lösungen für typische Herausforderungen.
  • Du lernst, wie sich theoretische Ansätze des agilen Projektmanagements erfolgreich in die Praxis übertragen lassen.
  • Im Seminar hast du die Möglichkeit, deine konkrete Praxissituation mit dem:der Trainer:in zu besprechen und individuelle Lösungsvorschläge zu erhalten.

Nach dem Besuch dieses Trainings erhätst du eine Bestätigung über 13,00 PDUs.

Methoden

Multimediale Inputs, Impulsvorträge, Diskussion, Fall-/Praxisbeispiele, Gruppenarbeiten, Übungen.

Tool

The following third-party tool can be used in the event:

Empfohlen für

Projektleiter:innen, Scrum Master und Product Owner aller Branchen, Teammitglieder, Führungskräfte, die agile Projekte aufsetzen und beurteilen.

 

Teilnahmevoraussetzung:

Das Training ist als Aufbauseminar konzipiert und setzt Basiswissen und erste praktische Erfahrungen im agilen Projektmanagement und in agilen Methoden voraus.

Open Badges - Show what you can do digitally too.

Open Badges are recognised, digital certificates of participation. These verifiable credentials are the current standard for integration in career networks such as LinkedIn.

With them, you digitally demonstrate the competences you possess. After successful completion, you will receive an Open Badge from us.

Read more

Further recommendations for „Agiles Projektmanagement - Advanced“

View into the product

Here you can get impressions of the seminar as well as information about the seminar topic.

Overview of PDU points
PDUs In-person (13.00)
PDU Ways of Working:
8.00
PDU Power Skills:
2.00
PDU Business Acumen:
3.00

Total PDUs:
13.00
PDUs Online (13.00)
PDU Ways of Working:
8.00
PDU Power Skills:
2.00
PDU Business Acumen:
3.00

Total PDUs:
13.00
Already PMI®-certified? Then collect PDUs!

If you are already PMI®-certified, you must continuously collect so-called PDUs (Professional Development Units) in order to maintain your certification. As a Project Management Professional PMP®, for example, you need 60 PDUs within three years, 35 of which must be in the „Education“ category. All further training measures must be selected in such a way that, in total, each of the 3 competence fields of the „Talent Triangle®

  • Ways of Working
  • Power Skills
  • Business Acumen

PMI Talent Triangle®

Each of them is covered with a minimum of 8 PDUs. The remaining training PDUs can be freely selected between the competencies. Haufe Akademie is an Authorized Training Partner of PMI® and authorized to grant PDUs for participation in qualification measures. To this end, we have created an overview of the number of PDUs per offer for you:

PMI, PMP, the PMI Registered Education Provider logo, the Talent Triangle, and the Talent Triangle logo are registered trademarks of Project Management Institute, Inc.

„Agile Coach werden? Das Agile Coaching Growth Wheel hilft dir bei der Seminarauswahl:“
Das erwartet dich im Seminar „Agiles Projektmanagement - Advanced“

You can watch 2 videos about the event.

Overview of PDU points
PDUs praesenz (13.00)
PDU Ways of Working:
8.00
PDU Power Skills:
2.00
PDU Business Acumen:
3.00

Total PDUs:
13.00
PDUs online (13.00)
PDU Ways of Working:
8.00
PDU Power Skills:
2.00
PDU Business Acumen:
3.00

Total PDUs:
13.00
Already PMI®-certified? Then collect PDUs!

If you are already PMI®-certified, you must continuously collect so-called PDUs (Professional Development Units) in order to maintain your certification. As a Project Management Professional PMP®, for example, you need 60 PDUs within three years, 35 of which must be in the „Education“ category. All further training measures must be selected in such a way that, in total, each of the 3 competence fields of the „Talent Triangle®

  • Ways of Working
  • Power Skills
  • Business Acumen

PMI Talent Triangle®

Each of them is covered with a minimum of 8 PDUs. The remaining training PDUs can be freely selected between the competencies. Haufe Akademie is an Authorized Training Partner of PMI® and authorized to grant PDUs for participation in qualification measures. To this end, we have created an overview of the number of PDUs per offer for you:

PMI, PMP, the PMI Registered Education Provider logo, the Talent Triangle, and the Talent Triangle logo are registered trademarks of Project Management Institute, Inc.

„Agile Coach werden? Das Agile Coaching Growth Wheel hilft dir bei der Seminarauswahl:“
Das erwartet dich im Seminar „Agiles Projektmanagement - Advanced“

You can watch 2 videos about the event.

On-site training together
Booking number
3525
€ 1.490,- plus VAT
2 Tage
in 6 locations
6 Events
PDUs: 13.0
German
In-person trainings

Auch als englischsprachiges Training buchbar:
Agile Projectmanagement - Advanced

To this product
Joint online training
Booking number
32030
€ 1.490,- plus VAT
2 Tage
Online
2 Events
PDUs: 13.0
German
Live online events

Auch als englischsprachiges Training buchbar:
Agile Projectmanagement - Advanced

To this product
Train several employees internally
Pricing upon request
  • Customized training courses according to your needs
  • Directly at your premises or online
  • Cost advantage from 5 participants
  • We contact you within 24 hours (Mo-Fr)
2 Tage
In-person or Online

Auch als englischsprachiges Training buchbar:
Agile Projectmanagement - Advanced

To this product

This seminar is available as part of course:

Weiterbildung zum zertifizierten "Agile Coach"

Ratings and feedback from our participants

4.6
393 Bewertungen
Seminar content:
4.3
Content comprehensibility:
4.6
Practical relevance:
4.3
Trainer expertise:
4.8
Participant orientation:
4.8
Method variety:
4.5
AA
Axel Andrée
Confirmed participation
Unitiy Media NRW GmbH
Ein sehr gut strukturiertes Training. Ich lernte, Scrum-Methoden in der Praxis umzusetzen, was ein hoher Nutzen für meinen Arbeitsalltag darstellt!
MO
Mareike Obermann-Eberz
Confirmed participation
Frankfurt am Main
Die Fähigkeiten des Trainers, auf einzelne Wünsche der Teilnehmer einzugehen, haben mich überzeugt! Durch ihn erhielt ich praktische Tipps für meine Projektarbeit!
TS
Thomas Stellhorn
Confirmed participation
Es war ein lockerer Workshop mit toller Visualisierung und netten Menschen.
TJ
Torsten Jäntsch
Confirmed participation
KOMSA AG
Der Referent ist auf jede theoretische und praktische Frage eingegangen.
MS
Malte Sandrock
Confirmed participation
W.O.M. World Of Medicine GmbH
Der Austausch mit erfahrenen agilen Entwicklern hat mir besonders gefallen.

Start dates and details

  Select time period
0 events
09.02.2026
Live-Online
Booking number: 32030
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Course
zoom
zoom
Technical notes
We use various software to conduct our online events.
Days & Times
2 Tage

Montag, 09.02.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Dienstag, 10.02.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

26.03.2026
München
Booking number: 3525
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
Holiday Inn Unterhaching
Holiday Inn Unterhaching
Inselkammerstraße 7-9, 82008 München
Room rate:  € 128,39 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Tage

Donnerstag, 26.03.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Freitag, 27.03.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden von den Teilnehmenden direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung findest du in deiner Lernumgebung ein Reservierungsformular.
20.05.2026
Hamburg Bergedorf
Booking number: 3525
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
H4 Hotel
H4 Hotel
Holzhude 2, 21029 Hamburg Bergedorf
Room rate:  € 119,27 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Tage

Mittwoch, 20.05.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Donnerstag, 21.05.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden von den Teilnehmenden direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung findest du in deiner Lernumgebung ein Reservierungsformular.
15.07.2026
Düsseldorf
Booking number: 3525
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
Novotel City West
Novotel City West
Niederkasseler Lohweg 179, 40547 Düsseldorf
Room rate:  € 126,65 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Tage

Mittwoch, 15.07.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Donnerstag, 16.07.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden von den Teilnehmenden direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung findest du in deiner Lernumgebung ein Reservierungsformular.
31.08.2026
Live-Online
Booking number: 32030
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Course
zoom
zoom
Technical notes
We use various software to conduct our online events.
Days & Times
2 Tage

Montag, 31.08.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Dienstag, 01.09.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

17.09.2026
Stuttgart
Booking number: 3525
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
Mövenpick Hotel Stuttgart Messe&Congress
Mövenpick Hotel Stuttgart Messe&Congress
Flughafenstraße 43, 70629 Stuttgart
Room rate:  € 138,96 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Tage

Donnerstag, 17.09.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Freitag, 18.09.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden von den Teilnehmenden direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung findest du in deiner Lernumgebung ein Reservierungsformular.
02.11.2026
Berlin
Booking number: 3525
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
Hyperion Hotel Berlin
Hyperion Hotel Berlin
Prager Straße 12, 10779 Berlin
Room rate:  € 128,47 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Tage

Montag, 02.11.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Dienstag, 03.11.2026

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden von den Teilnehmenden direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung findest du in deiner Lernumgebung ein Reservierungsformular.
22.02.2027
Frankfurt a. M./Oberursel
Booking number: 3525
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Venue
elaya hotel frankfurt oberursel
elaya hotel frankfurt oberursel
Zimmersmühlenweg 35, 61440 Frankfurt a. M./Oberursel
Room rate:  € 128,49 zzgl. MwSt.
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Tage

Montag, 22.02.2027

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Dienstag, 23.02.2027

09:00 Uhr - 17:00 Uhr

Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden von den Teilnehmenden direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung findest du in deiner Lernumgebung ein Reservierungsformular.
Sufficient places are still free.
Don´t wait too long to book.
Fully booked.
Training is guaranteed to take place
Booking number: 3525
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Details
2 Tage
Fee includes
Die angegebene Teilnahmegebühr beinhaltet
  • ein gemeinsames Mittagessen pro vollem Seminartag,
  • Pausenverpflegung und
  • umfangreiche Arbeitsunterlagen.
Die Übernachtungskosten im Hotel werden von den Teilnehmenden direkt mit dem Hotel abgerechnet. Für die Hotelbuchung findest du in deiner Lernumgebung ein Reservierungsformular.
Booking number: 32030
€ 1.490,- zzgl. MwSt.
€ 1.773,10 inkl. MwSt.
Details
2 Tage
Book later
You are welcome to make a non-binding advance reservation.
No suitable date?
You are welcome to be notified by e-mail as soon as new dates are released.
Also bookable as in-house training
in-house training for several employees
optimally customised to your own needs
directly on site or online - save time and travel costs
Please note: We use third-party tools for selected events. Personal data of the participant will be passed on to them for the implementation of the training offer. You can find more information in our privacy policy.

About us – The Haufe Akademie

Your optimiser, innovator and companion since 1978 –
Your professional partner for professional development and seminars, training courses and topical conferences.

Whether on site, live online or in-house - our customised solutions, our claim to the highest level of consulting expertise and training tailored to your needs simplify the acquisition of skills for the working world of the future and sustainably facilitate professional development.

A wide range of seminars, individual coaching and our flexible formats support HR managers and decision-makers in shaping the future and developing employees, in-house teams and companies.

Experience the benefits of online training from the comfort of your own home. Our online formats meet the highest quality standards and are in no way inferior to face-to-face events in terms of practical relevance. Learn together live online in interactive groups or digitally at a time of your choice.

3,500+ further training
620,000+ apprentices per year
Over 95% positive reviews
2,600+ trainers and coaches
18,000+ training courses held per year
Call us or send an email

Do you have any questions?

We are there for you Monday to Friday 8:00 a.m. - 5:00 p.m.

Stephanie Göpfert

Head of Customer Service

*Mandatory fields
FAQs

Questions & Answers

In our Questions & Answers (FAQ) section, you will find all the answers and the most frequently asked questions about your selected topic.