Webinar

Finanzierung für Makler:innen

Grundlagen und aktuelle Entwicklungen

This Webinar is held in German.
Viele Kaufinteressent:innen fühlen sich bei einer bevorstehenden Immobilientransaktion im Hinblick auf Fragen rund um das Thema Immobilienfinanzierung sehr unsicher. Dazu trägt auch das sich gerade stark wandelnde Finanzierungsumfeld bei. Makler:innen können hier mit einem kompetenten Auftreten und grundlegenden Kenntnissen Sicherheit vermitteln und mit ihrer Kompetenz überzeugen. In diesem Webinar informieren wir Sie über die verschiedenen Arten der Immobilienfinanzierung, Darlehensarten und Rückzahlungsmodalitäten, die aktuelle Marktsituation im Bereich der Finanzierung, einen sinnvollen Eigenkapitaleinsatz und vieles mehr. Außerdem klären wir häufige Kundenanliegen aus der Praxis. Werden Sie "Fit in Finanzierung" und vermitteln Sie Ihren Kunden durch souveränes Auftreten und Fachkenntnis in diesem Themengebiet Sicherheit und ein gutes Gefühl.

Inhalte

Weiterbildung gemäß MaBV
  • Wesentliche Finanzierungsgrundlagen.
  • Unterschiedliche Arten der Immobilienfinanzierung.
  • Wie kann ideal mit der aktuellen Marktsituation umgegangen werden und wie wirkt sich diese auf den Immobilienmarkt aus?
  • Rückzahlungsmodalitäten und sinnvoller Eigenkapitaleinsatz.
  • Gibt es Stellschrauben, an denen Käufer drehen können, um den Zinssatz zu optimieren?
  • Was hat Einfluss auf die Preisgestaltung bei der Kreditvergabe?
  • Wie viel Eigenkapital sollte ein:e Käufer:in mitbringen?
  • Welche Zinsbindung sollte gewählt werden?

Lernumgebung

In Ihrer Online-Lernumgebung finden Sie nach Ihrer Anmeldung nützliche Informationen, Downloads und Extra-Services zu dieser Qualifizierungsmaßnahme.

Ihr Nutzen

Dieses Seminar trägt zu einem grundlegenden Verständnis in Fragen rund um das Thema Immobilienfinanzierung bei. Die Teilnehmenden sind danach in der Lage, auf die häufigsten Fragen von Kaufinteressenten souverän zu antworten.

Methoden

Trainer-Input, Diskussion, Erfahrungsaustausch

Empfohlen für

Einsteiger:innen und Quereinsteiger:innen im Maklerwesen. Fach- und Führungskräfte aus der Immobilienwirtschaft. Immobilienmakler:innen, Immobilienfachkräfte mit Fortbildungspflicht.

Open Badges - Show what you can do digitally too.

Open Badges are recognised, digital certificates of participation. These verifiable credentials are the current standard for integration in career networks such as LinkedIn.

With them, you digitally demonstrate the competences you possess. After successful completion, you will receive an Open Badge from us.

Read more

Further recommendations for „Finanzierung für Makler:innen“

Joint online training
Booking number
35311
€ 240,- plus VAT
2h
Online
2 Events
German
Events
Train several employees internally
Pricing upon request
  • Customized training courses according to your needs
  • Directly at your premises or online
  • Cost advantage from 5 participants
  • We contact you within 24 hours (Mo-Fr)
2h
In-person or Online

This seminar is available as part of course:

20h-MaBV-Paket für Makler:innen

Start dates and details

  Select time period
0 events
07.07.2025
Live-Online
Booking number: 35311
€ 240,- zzgl. MwSt.
€ 285,60 inkl. MwSt.
Course
zoom
zoom
Technical notes
We use various software to conduct our online events.
Days & Times
2h

Montag, 07.07.2025

10:00 Uhr - 12:00 Uhr

08.12.2025
Live-Online
Booking number: 35311
€ 240,- zzgl. MwSt.
€ 285,60 inkl. MwSt.
Course
zoom
zoom
Technical notes
We use various software to conduct our online events.
Days & Times
2h

Montag, 08.12.2025

13:00 Uhr - 15:00 Uhr

Sufficient places are still free.
Don´t wait too long to book.
Fully booked.
Training is guaranteed to take place
Booking number: 35311
€ 240,- zzgl. MwSt.
€ 285,60 inkl. MwSt.
Details
2h
Booking number: 35311
€ 240,- zzgl. MwSt.
€ 285,60 inkl. MwSt.
Details
2h
Book later
You are welcome to make a non-binding advance reservation.
No suitable date?
You are welcome to be notified by e-mail as soon as new dates are released.
Also bookable as in-house training
demand-oriented adaptations possible
on-site or live online for multiple employees
save time and travelling expenses
Please note: We use third-party tools for selected events. Personal data of the participant will be passed on to them for the implementation of the training offer. You can find more information in our privacy policy.

About us – The Haufe Akademie

Your optimiser, innovator and companion since 1978 –
Your professional partner for professional development and seminars, training courses and topical conferences.

Whether on site, live online or in-house - our customised solutions, our claim to the highest level of consulting expertise and training tailored to your needs simplify the acquisition of skills for the working world of the future and sustainably facilitate professional development.

A wide range of seminars, individual coaching and our flexible formats support HR managers and decision-makers in shaping the future and developing employees, in-house teams and companies.

Experience the benefits of online training from the comfort of your own home. Our online formats meet the highest quality standards and are in no way inferior to face-to-face events in terms of practical relevance. Learn together live online in interactive groups or digitally at a time of your choice.

2,500+ further training
600,000+ apprentices per year
Over 95% positive reviews
2,500 trainers and coaches
17,500+ training courses held per year
Call us or send an email

Do you have any questions?

We are there for you Monday to Friday 8:00 a.m. - 5:00 p.m.

Stephanie Göpfert

Head of Customer Service

*Mandatory fields
FAQs

Questions & Answers

In our Questions & Answers (FAQ) section, you will find all the answers and the most frequently asked questions about your selected topic.