Training in English

Fit für englischsprachige Meetings

Souverän auftreten, klar kommunizieren und einen kompetenten Eindruck hinterlassen – auch auf Englisch.

Englischsprachige Meetings gehören heute zum Berufsalltag. Vielleicht verstehst du fast alles, hast gute Ideen und Gedanken – aber dir fehlen im entscheidenden Moment die passenden Worte, um sie klar zu äußern. Statt aktiv mitzugestalten, hältst du dich momentan zurück. Denn du willst auf keinen Fall unsicher oder inkompetent wirken. Also sagst du lieber nichts. Stell dir vor, du gehst entspannt ins nächste Meeting, weil du weißt: Du kannst das – und du bist vorbereitet. Auch Smalltalk am Anfang schreckt dich nicht mehr ab, sondern fällt dir leicht, du sprichst einfach drauf los. Du kannst schnell eine gute Verbindung zu deinen Gesprächspartner:innen aufbauen. Während des Meetings gelingt es dir, deine Meinung klar und souverän zu äußern. Du kannst höflich unterbrechen, wenn es nötig ist, und souverän reagieren, wenn du unterbrochen wirst. Du wirst gehört, verstanden und ernst genommen – und hinterlässt den Eindruck, den du dir schon lange wünschst: kompetent, souverän und selbstbewusst.

Inhalte

Vor dem Meeting geht´s schon los: Small Talk

  • Welche Themen passen für Small Talk? Was solltest du vermeiden?
  • Leitfaden für erfolgreichen Small Talk.
  • Sicheren Umgang mit Small Talk.

Listening Skills

  • Richtig zuhören und verstehen, active listening skills.
  • Tipps zur Verbesserung deines Hörverständnisses.
  • Strategien: Was tun, wenn du etwas nicht verstanden hast? Gezielt nachfragen.

Verhalten und Formulierungen im Meeting

  • Vorbereitung: Worauf achtest du als Teilnehmer:in vor dem Meeting?
  • Dich selbst vorstellen – beruflich und fachlich.
  • Meinungen äußern und begründen – höflich und diplomatisch formulieren.
  • Zustimmung oder Ablehnung klar kommunizieren.
  • Höfliches Unterbrechen – wie geht das konstruktiv?
  • Angemessen reagieren, wenn andere dich unterbrechen.
  • Wichtige Ausdrücke für Meetings nutzen.
  • Abschluss eines Meetings: Was ist danach wichtig?
  • Unterschiede zwischen formalen und informellen Meetings erkennen.

Interkulturelle Meetings

  • Chancen durch kulturelle Vielfalt nutzen.
  • Besonderheiten bei interkulturellen Besprechungen beachten.
  • Tipps für Gespräche mit Nicht-Muttersprachler:innen auf Englisch.

Lernumgebung

In deiner Online-Lernumgebung findest du nach deiner Anmeldung nützliche Informationen, Downloads und Extra-Services zu dieser Qualifizierungsmaßnahme.

Dein Nutzen

  • Du kannst dich aktiv an Businessmeetings beteiligen. Du kannst ohne Stress an Meetings teilnehmen.
  • Du drückst dich klarflüssig und verständlich auf Englisch aus.
  • Du wirst in Meetings aktiv wahrgenommen.
  • Deine Kommunikationsfähigkeiten verbessern sich spürbar.
  • Du  trittst auch in schwierigen Situationen souverän auf.
  • Du gewinnst mehr Respekt, Vertrauen und berufliche Chancen.
  • Mit deinen neuen Sprachkenntnissen baust du erfolgreiche Beziehungen auf.
  • Du bekommst eine nützliche Toolbox an die Hand für jedes Meeting.

Trainer:in

Methods

Input von Trainer:in, praxisorientierte Übungen, interaktive Partnerübungen, Einzelarbeit, Austausch und Feedback in der Gruppe. Wir konzentrieren uns auf Sprechfertigkeiten, um in Meetings sicherer zu werden.

Empfohlen für

Fach- und Führungskräfte, die an englischsprachigen Meetings teilnehmen - ob mit Kund:innen, Partnern, Dienstleistern oder internationalen Kolleg:innen - und endlich Sicherheit  und Selbstbewusstsein auf Englisch haben wollen.

Open Badges - Show what you can do digitally too.

Open Badges are recognised, digital certificates of participation. These verifiable credentials are the current standard for integration in career networks such as LinkedIn.

With them, you digitally demonstrate the competences you possess. After successful completion, you will receive an Open Badge from us.

Read more

Further recommendations for „Fit für englischsprachige Meetings“

On-site training together
Booking number
36242
€ 1.590,- plus VAT
2 Days
in 3 locations
3 Events
English
Events
Train several employees internally
Pricing upon request
  • Customized training courses according to your needs
  • Directly at your premises or online
  • Cost advantage from 5 participants
  • We contact you within 24 hours (Mo-Fr)
2 Days
In-person or Online

Ratings and feedback from our participants

4.7
5 reviews
Seminar content:
4.5
Content comprehensibility:
5
Practical relevance:
4.5
Trainer expertise:
5
Participant orientation:
5
Method variety:
4.7

Start dates and details

  Select time period
0 events
05.02.2026
Düsseldorf/Kaarst
Booking number: 36242
€ 1.590,- excl. VAT
€ 1.892,10 incl. VAT
Venue
Mercure Hotel Düsseldorf
Mercure Hotel Düsseldorf
Königsberger Straße 20, 41564 Düsseldorf/Kaarst
Room rate:  € 109,29 excl. VAT
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Days
Limited number of participants

Thursday, 05.02.2026

9:00 am - 5:30 pm

Friday, 06.02.2026

9:00 am - 5:00 pm

Fee includes
The participation fee includes
  • a joint lunch per full seminar day,
  • refreshments during breaks, and
  • comprehensive working materials.
Accommodation costs at the hotel are to be settled directly by the participants with the hotel. You will find a reservation form for hotel booking in your learning environment.
04.05.2026
Hamburg
Booking number: 36242
€ 1.590,- excl. VAT
€ 1.892,10 incl. VAT
Venue
Best Western Plus Hotel Böttcherhof
Best Western Plus Hotel Böttcherhof
Wöhlerstr. 2, 22113 Hamburg
Room rate:  € 124,94 excl. VAT
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Days
Limited number of participants

Monday, 04.05.2026

9:00 am - 5:30 pm

Tuesday, 05.05.2026

9:00 am - 5:00 pm

Fee includes
The participation fee includes
  • a joint lunch per full seminar day,
  • refreshments during breaks, and
  • comprehensive working materials.
Accommodation costs at the hotel are to be settled directly by the participants with the hotel. You will find a reservation form for hotel booking in your learning environment.
10.09.2026
München
Booking number: 36242
€ 1.590,- excl. VAT
€ 1.892,10 incl. VAT
Venue
Hotel Excelsior by Geisel
Hotel Excelsior by Geisel
Schützenstr. 11, 80335 München
Room rate:  € 150,27 excl. VAT
Arrival via Deutsche Bahn
Travel at reduced rates by booking via the learning environment.
Days & Times
2 Days
Limited number of participants

Thursday, 10.09.2026

9:00 am - 5:30 pm

Friday, 11.09.2026

9:00 am - 5:00 pm

Fee includes
The participation fee includes
  • a joint lunch per full seminar day,
  • refreshments during breaks, and
  • comprehensive working materials.
Accommodation costs at the hotel are to be settled directly by the participants with the hotel. You will find a reservation form for hotel booking in your learning environment.
Sufficient places are still free.
Don´t wait too long to book.
Fully booked.
Booking number: 36242
€ 1.590,- excl. VAT
€ 1.892,10 incl. VAT
Details
2 Days
Limited number of participants
Fee includes
The participation fee includes
  • a joint lunch per full seminar day,
  • refreshments during breaks, and
  • comprehensive working materials.
Accommodation costs at the hotel are to be settled directly by the participants with the hotel. You will find a reservation form for hotel booking in your learning environment.
Booking number: 36242
€ 1.590,- excl. VAT
€ 1.892,10 incl. VAT
Details
2 Days
Limited number of participants
Fee includes
The participation fee includes
  • a joint lunch per full seminar day,
  • refreshments during breaks, and
  • comprehensive working materials.
Accommodation costs at the hotel are to be settled directly by the participants with the hotel. You will find a reservation form for hotel booking in your learning environment.
Book later
You are welcome to make a non-binding advance reservation.
No suitable date?
You are welcome to be notified by e-mail as soon as new dates are released.
Also bookable as in-house training
in-house training for several employees
optimally customised to your own needs
directly on site or online - save time and travel costs
Please note: We use third-party tools for selected events. Personal data of the participant will be passed on to them for the implementation of the training offer. You can find more information in our privacy policy.

About us – The Haufe Akademie

Your optimiser, innovator and companion since 1978 –
Your professional partner for professional development and seminars, training courses and topical conferences.

Whether on site, live online or in-house - our customised solutions, our claim to the highest level of consulting expertise and training tailored to your needs simplify the acquisition of skills for the working world of the future and sustainably facilitate professional development.

A wide range of seminars, individual coaching and our flexible formats support HR managers and decision-makers in shaping the future and developing employees, in-house teams and companies.

Experience the benefits of online training from the comfort of your own home. Our online formats meet the highest quality standards and are in no way inferior to face-to-face events in terms of practical relevance. Learn together live online in interactive groups or digitally at a time of your choice.

3,500+ further training
620,000+ apprentices per year
Over 95% positive reviews
2,600+ trainers and coaches
18,000+ training courses held per year

Still not found what you are looking for?

Call us or send an email

Do you have any questions?

We are there for you Monday to Friday 8:00 a.m. - 5:00 p.m.

Stephanie Göpfert

Head of Customer Service

*Mandatory fields
FAQs

Questions & Answers

In our Questions & Answers (FAQ) section, you will find all the answers and the most frequently asked questions about your selected topic.